Alla inlägg under augusti 2018

Av Bengt Bertilsson - 10 augusti 2018 06:00

Somliga har bisysslor och har små bisamhälle. I min närhet har vi en biodlaförening och jag var där och sökte efter någon som eventuellt hade honung att sälja. Men det fanns inga biodlare på plats bara tillverkarna

               

Rörde mig mycket försiktigt så ingen stördes och hade inga problem med dessa heller då de var strängt upptagna. 

Av Bengt Bertilsson - 9 augusti 2018 07:04

Jag har inte Chrome som webbläsare men får detta ändå måste innebära att detta är fiffel och båg och det finns andra syften bakom denna annons som dök upp när jag sökte efter vilka som vann Gotia cup 2018 och på Kungsbacka fotbollsförenings hemsida läser jag följande 


Grattis! - Du har Chrome som webbläsare!

Nu kan du aktivera ett tillägg i din webbläsare som gör att både du och Kungsbacka DFF automatiskt får pengar när du handlar på nätet.

  • Just nu får Kungsbacka DFF 20 kr om du aktiverar Handla Smart i din webbläsare
  • Du får rabatt från CDON, Hotels.com, Adlibris, InkClub och 500 andra nätbutiker
  • Du och Kungsbacka DFF delar på rabatten som du får tillbaka! Aktivera Handla Smart direkt!
Av Bengt Bertilsson - 9 augusti 2018 06:00

Planterade Tagetes i våras och hade räknat med att kunna plantera om dessa nu på sensommaren då planterna växt till sig, men ack så besviken jag blev inte blev de 20 cm utan 40 cm och visa ännu högre 

     

Av Bengt Bertilsson - 8 augusti 2018 18:24

Nytt värmereord på Farstutrappans terrasen den 8 augusti

 

En timme senare så kom det slöjmoln och temperaturen sjunk något blev det istället kvavt började jag hoppas på regn. och vid 2 – tiden kom det också små stänk.

 

Plötsligt så mörkna det och stora droppar föll om så bara i några minuter så blev det väderomslag vid 5 - tiden och temperaturen sjunk betydligt för att senare sjuka ännu mer 

 

Av Bengt Bertilsson - 8 augusti 2018 06:54

Ser ut som det pågår molntankning 

   

Av Bengt Bertilsson - 8 augusti 2018 06:00

Solros på friland planterade av mina vinterfåglar i vintras lär de själva snart också skörda

           

Denna lilla solros började plötsligt växa där veden låg i våras och då gräset inte växte så fick den växa istället

   



Av Bengt Bertilsson - 7 augusti 2018 06:00

Kvarnåsabäcken snustorr finns inget rinnande vatten i fallet eller bäcken.

             

Okey den som tittat noga på bilderna kan hitta en liten vattensamling men den räknas inte i sammanhanget 


Av Bengt Bertilsson - 6 augusti 2018 18:35

Brrrrrrrrrrrr endast 18,7 grader varmt och småblåsigt när jag steg ut på farstutrappan idag, solen gjorde tappra försök att varma omgivningen och en stund lyckades den att få termometern att stiga upp över 20 grader. Men sen kom molnen och vi fick faktiskt några droppar, men mängden den var som att fukta läpparna inte mer.
Dock så skall det bli varmare senare i veckan så kortbyxorna de får allt ligga framme och användas minst en vecka till

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards