Alla inlägg den 8 april 2023

Av Bengt Bertilsson - 8 april 2023 10:21

När jag sågade upp de sista stockarna så dök dessa upp under stockarna som låg där mellan två tvärslående stockarna och dessa kom inte hit med veden utan är vildväxta penséer som klarar frosten detta gör inte de som jag såg utanför butikerna i helgen.
 
Fast vilda och vilda de är väl självsådda från mina andra odlingar i trädgården.

 

Fast jag höll på att bli kvar där på marken där jag låg på alla fyra och kröp för att fotografera dessa.

 

Av Bengt Bertilsson - 8 april 2023 06:00

Snön föll under natten och vedbacken den var insnöad, inte så det egentligen skulle vara ett hinder då det handlade om en cm.
 
Men på vid middagstid så var snön borta så jag jag tog på mig stövlar och kläder för jobbet och körde en timme sågning så hade vi fixat den sista högen.
 
Så nu är 22 kubikmeter virke uppsågad och detta på dymmeldagen fattades det klyvningen men var sak får ha sin tid. 
    
Sen skall vedkluven  fram och platsen som blev tom skall fyllas med kluven ved, men nu så skall vi fira påskhelg 

Ved

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards