Alla inlägg den 28 augusti 2023

Av Bengt Bertilsson - 28 augusti 2023 05:30

Cirkus och cirkus kanske att ta i men det blev allt livat en stund. På de stora godsen händer det mesta och skulle kolla med hjälp av Google vad det var för svamp som plötsligt växer på gräsmattan 
   
Då plötsligt jag ser tre hundar kommer springandes upp på uppfartsvägen. Blev lite skraj om jag skall vara ärlig även om de såg tämligen fridsamma ut och sällskapliga. Så hoppar de rakt på mig och kolla mig, sen rusar se iväg på gräsmattan 
     

Sen vänder de   

Rusar ut på uppfartsvägen, sen ner mot byvägen mellan Berghem och Hajom därifrån de kommit. Varvid jag hör plötsligt bilar som bromsar. Dessa visar sig springa kors och tvärs och risken var självklart stor att de skulle bli påkörda.
Tur var kanske att i en bil satt två personer vana vid hundar driver hundarna mot där jag bor och hade gått ner till vägen för att kolla upp vad som var på G.
Då en av grannarna har hund kontakta jag vederbörande och hon i sin tur kontakta sina kontakter. På några minuterar hade hon löst vems hundarna var. En granne ca 1 km ner i skogen har tre sådana sällskapshundar. Kontakten var upprättad. 
De två kvinnorna som var hund vallare löste en tillfällig inhägnad på farstutrappan men hjälp av två stolar så var en hundgård på plats och efter en stund så kom ägaren och hämtade hundarna.
Vi fick en trevlig pratstund och allt slutade lyckligt 
  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards