Direktlänk till inlägg 6 april 2013

Paradis eller himmelrike.

Av Bengt Bertilsson - 6 april 2013 07:11

”Du skall icke häda” står det i skifta men nog kände jag mig som jag satt i detta
 
Det började faktiskt ännu tidigare när jag fick se något gult i horisonten och jag närmade mig den hela tiden
           

Fick jag uppleva en helt fantastisk morgon därute på farstutrappan i väntan på klockan skall bli 06,14 hör jag koltrasten sjunga och en måne i nedan.

 

Satt jag där med min kaffekopp och bara njöt även om temperaturmätaren visar minus 7 vet jag att det kommer att bli en underbar vårdag senare som tillbringas på vedbacken.

         

   

När det blev väderleksrapport och nyheterna tog jag en påtår och fick återigen njuta av den fantastiska morgon

   En sol som är på antågande uppåt bakom skogsbrynet

       

Lyser upp molnen som skiftar i färg när de träffas av solstrålarna.

     

Kommer stunden när solen tittar upp och får kämpa med ett moln som lägger sig som ett täcke över den då är det fullbordat.

   

 
 
niklas

niklas

6 april 2013 08:07

vädligt fina bilder

http://kramniklas.bloggplatsen.se

 
Mikael

Mikael

6 april 2013 08:15

Fint!
Böljemolnen kan verkligen spraka i olika färger när de belyses underifrån. Likaså kan man se iriseringar i tunna böljemoln, ungefär som på din nedersta bild, när solen lyser igenom dessa. Ibland kan det bli skarpa röda och gröna färgnyanser.
Det syntes också att det snöade från vissa av morgonens moln, men flingorna avdunstade innan de kom ner till marken.

http://russulanatur.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Bertilsson - Onsdag 15 maj 05:30

Årets första rabarber är skördade och den motsvarade våra förväntningar.    1,6 kg och kilopriset på torget i Varberg var i lördags 80 kr/kg .   Av detta blev det 2 burkar marmelad och en burk kräm    ...

Av Bengt Bertilsson - Tisdag 14 maj 05:52

Det är inte bara fågelskådning från farstutrappans terrass som vi kan njuta av ett spindelnät ca et 10 tal meter framför oss         ...

Av Bengt Bertilsson - Måndag 13 maj 05:30

Återigen så dyker den upp nattetid och leker jordfräs på gräsmattan och på morgon ser jag spåren av den .        Misstänker grävling som letar efter å som trivs i vår gräsmatta              ...

Av Bengt Bertilsson - Söndag 12 maj 07:23

Fågelskådning på farstutrappans terrassen större hackspett        ...

Av Bengt Bertilsson - Lördag 11 maj 05:30


Fågelskådning på farstutrappans terrassen Nötväcka   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards