Alla inlägg den 21 december 2018

Av Bengt Bertilsson - 21 december 2018 06:15

KD i Mark och synnerligen Lars-Inge Andersson lovade satsningar på Sken lasarett som vi säger i allmänhet men lasarett detta är nedlagt och heter Närhälsan istället.
Var många som i olika medier som påtalade att detta var alla redan bestämt i somras och allmänt känt i kretsarna kring lasarett. Men politikerna där främst Lars-Inge körde sitt race och låtsade som detta var lögn. När valet var över då kommer sanningen fram och då reagerar Lars-Inge på att beslutet var fattat men detta ansåg inte tjänstemannakåren behövdes utan här handlar det om verkställande av verksamheterna. Så kan det gå när haspen inte är på och politikerna är frånvarande i verksamheten skall syndaren sent vakna 

 

Av Bengt Bertilsson - 21 december 2018 06:00

En skogspromenad 3: advent vädret inte det bästa, snålblåst som kändes i kinderna och lite snö i luften var det inget fel på vädret utan i såå fall fel klädsel. Nu hade jag dock rätt klädsel på mig så jag kände mig varm.
Hett vatten och lite goda kakor sen värmde mig inombords där jag tog mig en fika också för att samla kraft. Att gå över stock och sten har sina sidor och jag lyckades trassla mig in med stavarna mellan bena och stöp som en fura en gång. Där låg jag och kravla och tänkte både det ena som det andra. Dels hur gick det med kroppen men även kameran men alt klarade sig  

                       

         

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards