Direktlänk till inlägg 22 juli 2020
Den som söker den får ett svar men som vanlig kommuninnevånare så handlar det om att vända på skyltarna och det krävs med största sannolikhet en hylsnyckel och ingen större ingenjörskunskap.
Men istället konstatera jag ”Ju fler kockar, desto sämre soppa” Om för många personer samarbetar på en uppgift kommer slutresultatet att bli lidande på grund av att alla tror att de själva vet bäst och vill att saker ska göras på deras sätt.
Tekniska kontoret har lämnat följande svar vilket jag tacksamt noterat och tackat för
”Kommunens trafikingenjör kommer att ge återkoppling under första dagarna i augusti gällande hastighetsskyltningen som görs i Berghem.
Del av det som är Bäckängsvägens skyltning tillhör Trafikverket. Status för skyltningen från deras sida kommer även att bekräftas genom kommunens trafikingenjör i augusti.”
Så svensk byråkrati i ett nötskal verkar gå ut på att Marks kommuns politiker besluta om ”Rätt fart i staden” Tänk er Berghem har blivit en stad före Kinna som än så länge bara skriver det i sina planförslag. Där inte Marks kommun är väghållare där verkar det som Trafikverket är väghållare och då måste Trafikverket godkänna skyltningen och ombesörja troligen skyltuppsättning. Tillika så måste de godkänna förslaget på hastigheten genom Berghem som Trafikverket på ena hållet idag då sagt 50 Km men på andra hållet 40 Km eller så har de bara råkat vända skyltarna fel men detta krävs en utredning och inplanering på ca 1 1/2 månad. Istället för att ansvarig förvaltning notera anmälan kontakta väghållaren. Nej det krävs en ingenjör som gör detta.
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | |||
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | |||
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | |||
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | |||||
|