Alla inlägg den 22 mars 2023

Av Bengt Bertilsson - 22 mars 2023 06:00

Äntligen, så kändes det lite som när jag fick komma ut på vedbacken på nytt. Fast lite oro kände jag allt, för hur skulle kroppen reagera efter höftoperationen. Benet och höften den har jag rehabiliterat bra tycker jag och med extra tankar på hur jag står och vrider mig så var jag ganska lugn i kroppen 
 
Motorsåget hade jag i våras gjort iordning så detta stod där och bara väntade på att fyllas med bensin och olja och ett par ryck i snöret startade det.

 
Känslan sen när jag satte kedjan i stocken och den skar som det var smör då njöt jag. Fast det var den gamla kedjan från förra året som jag lyckats fila riktigt så den är perfekt 

 

Men efter en timme så kändes kroppen mör och bensinen tog nästan slut så jag stoppade dagens sågning. Fika och sen ut och plocka upp, vilket kan se lyxigt ut att jag lava upp veden snyggt. Men det har sin förklaring, jag vill ta tillvara på sågspånet direkt för att sen ha detta att täcka i trädgårdslandet. Men jag håller med det är extra arbete men det blir snyggt. 
 

Ved

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards