Alla inlägg den 4 november 2013

Av Bengt Bertilsson - 4 november 2013 06:15

Möss på vindsloftet vanligt fenomen för många nu när kylan ute blir kännbar inte bara för oss utan även för dessa fyrbenta som gillas av katterna men knappast av oss som får in de i husen.
Det har varit lugnt under hela sommaren och hösten blev jag inte överraskad av att åter igen höra ljudet av gnagare som tar sig upp på ytterväggen och in under luftspalten som är bara några millimeter stor.  
Brukar sätta ut några slagfällor varje vinterhalvår och det blir några som gå i fällan brukar jag ha koll på fällorna. Nu var det dock så att i våras så fyllde vi en gardrob där inspektionsluckan finns med sånt där vi tror kan vara bra att ha sen glömde jag bort fällan innanför.

 

Fick jag mig en överraskning när jag öppnade inspektionsluckan och där sitter en alla redan och jag får skylla mig själv. Jag erkänner jag hade glömt att kolla fällorna sen i vintras och i kryputrymmet där det som tur är luftigt och torrt då jag fann denna mumie liknande mus. Hade nu utrymmet varit mer tillslutit hade självklart lukten var vedervärdig. Men jag lärde mig en läxa.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards