Alla inlägg den 21 november 2013

Av Bengt Bertilsson - 21 november 2013 06:15

Nu råder det vintertid sett från mitt perspektiv på min observationsplats farstutrappan. Förvisso ingen snö utan det är rimfrosten som lyser upp tillvaron.
Sen finns det olika normer och värden på hur vi säger att vintern har kommit. Men jag brukar säga för mig själv när temperaturen är under nollan dag och natt då är det vintertid och detta inträffade det senaste dygnet är hemmavid.
Temperaturmätaren visade under nollan vid 18,00 tiden i förgår kväll och fullmåne.
På morgon visade temperaturmätaren på – 4,8 och det var ”skithalt” på farstutrappan på morgonen när jag gick ut och satte mig.
Trappstegen tinade förvisso upp men temperaturmätaren den orkade inte över nollan fast solen behagade visa framåt eftermiddagen

 

Vyn ut från Tv soffan mellan grannen hus den var magnifik av den nedåtgående solen.

 
Vyn från farstutrappan den var också fin.

24 timmare senare då är det strax under nollan fortvarande, så nu har jag fått uppleva första dygnet denna säsong med temperatur under nollan och vintern har kommit.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards